poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Garść świątecznych inspiracji zrób to sam ... proste, domowe dekoracje DIY :)


Udało się , zdążyłam przed Świętami ... nie było to łatwe ale udało się :)



Wciąż nadrabiam zaległości, zawsze coś do zrobienia mam, ale na ratunek przybył mój P.
więc znacznie łatwiej we dwoje ogarnąć obowiązki i zaplanowane prace ...

Inspiracje świąteczne na blogach  już od lutego się pojawiały.
Ja też od lutego miałam w głowie tą dekorację,
 kiedy to zobaczyłam ją na stronach Bolig pluss.
Pismo wspaniałe, pełne niesamowitych pomysłów ... co miesiąc wertuję kartka po kartce ...
a potem jeszcze raz i jeszcze zawsze coś innego tam wypatrzę ;)))

Na stronach czytelnie pokazane było jak wykonać taką nietypową dekorację świąteczną.
Postanowiłam się zmierzyć ;)

I pokazać Wam jak to wykonać.
Sporo zdjęć, ale to chyba ostatni mój post przed Świętami,
 więc będzie ich jak powiedzmy w trzech ;)


Do zrobienia klateczki będziemy potrzebować : drut - ja użyłam wiązałkowy, cieńszy drucik, kombinerki, nożyczki, kółeczko z filcu, kilka piórek, małe jajeczka ...


... i dobrą kawę, albo herbatkę - zawsze to umila pracę :)

Najpierw przycinamy drut, potrzebujemy trzech równych kawałków.
Wyginamy je w taki kształt jaką chcemy mieć klatkę.



Potem musimy te trzy druty na środku związać cienkim drucikiem, przeplatając go.




Robimy uszko, aby można było taką klateczkę powiesić na gałązce.




Następnie wiążemy drucik poprzeczny.
Po pierwszym, mocujemy druty do filcu, w którym robimy dziurki nożyczkami.
I wyginamy druty.





Druciki trzeba troszkę wygiąć, wyrównać ... ciężka sprawa bo średnio się słuchają ... ;)




Na koniec przyklejamy - ja klejem na gorąco, piórka i jajeczka.





I tak oto mamy oryginalną, niebanalną dekorację  świąteczną.




Powiem tak ... na zdjęciu wydawało mi się, że to bardzo proste ...
w praktyce troszkę z tym zabawy jest, ale satysfakcja gwarantowana ...mimo że nie jest do końca idealna
ozdoba cieszy oczy bardzo :)

W trakcie robienia klateczek wpadł mi do głowy prosty sposób na dekorację.
Kiedyś zakupiłam dwa jajeczka, cudnej urody.
Grafitowe w kwiatuszki, ciut błyszczące.
Kłopot w tym, że w sumie nie miałam ich jak wyeksponować.
Szukałam jakiejś metalowej malutkiej tacy, spodeczka ... ciężka sprawa.

Ale przyszła chwila i ... drut wiązałkowy.
Uwiłam im gniazdko.
P. dorzucił kilka piórek i tak oto prosta dekoracja świąteczna gotowa.



I ostatni dziś pomysł.
Dla wszystkich, bo naprawdę nie trzeba mieć zdolności aby to wykonać, nic nie trzeba wiązać, pleść ...

Drucik, który użyłam do klatek sprzedawany jest w pięknie powiązanych kłębuszkach - gniazdkach.
Dodajemy kilka piórek i cukiereczki jajeczka w pastelowych kolorach.
Dekoracja świąteczna gotowa w niecałą minutę :)







Dekoracyjnie do Świąt przygotowana jestem .... 
pozostaje jeszcze ciut posprzątać i przygotować się kulinarnie,
uroczystość mamy w tym roku wyjątkową bo moja Marcelina kończy właśnie 18 lat.
Ważne to wydarzenie dla młodego człowieka,
Więc trzeba się przygotować jak należy :)
Czasu jeszcze troszkę jest - dam radę ...

************
Stara piosenka się mi przypomniała ... miło cieszy ucho :)



Życzę Wszystkim wspaniałego świątecznego czasu spędzonego z najbliższymi w szczęściu i radości.
Do zobaczenia po Świętach :)





56 komentarzy:

  1. Prześliczne klateczki!! Nie zgadzam się, że nie trzeba zdolności. Trzeba zdolności, cierpliwości i dobrego oka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. rany... Rany Julek jak przepięknie ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam sie z Kasia - koniecznie trzeba miec zdolnosci:) bardzo romantyczne i stylowe klateczki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Olga wow wow wow!!! jestem pod ogromnym wrażeniem! nic mnie tak nie zachwyca jak niesamowity kreatywny samodzielny projekt diy! :))) ślicznie jest!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihihi jakoś tak wyszło, że się diy z tego zrobiło :)
      Dziękuję Aniu :*

      Usuń
  5. Oleńko, dekoracje robią wrażenie!!:) Cudnie wyszło!:)
    Dla Ciebie i Twoich bliskich Zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych!:)
    Ściskam i pozdrawiam!
    A za piosenkę bardzo dziękuję...uwielbiam!
    buziaki Kochana:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oluś bardzo, bardzo dziękuję i Tobie i Twym bliskim wspaniałego świątecznego czasu :***
      ja też bardzo, bardzo lubię :)

      Usuń
  6. Ja uwielbiam wszystko co przygotowane jest na bazie drutu. Pieknie to wyszło, ależ się zainspirowałaś i super pomyslałaś nad stworzeniem czegoś tak uroczego i gustownego zarazem. Brawo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja te druty i druciki bardzo :)
      Dziękuję serdecznie :)

      Usuń
  7. Oluś przepiękne dekoracje zrobiłaś :) Ja tak jak ty dekoracyjnie przygotowana, ale zostało jeszcze co nieco posprzątać, a pogoda nie sprzyja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewelinko ja już po myciu okien to pogoda mi nie straszna ;)))

      Usuń
  8. Olcia ależ mi się podobają te dekoracje, zainspirowałaś mnie świątecznie, no:))) I takie prościutkie, przełamane surowym drutem - wow! I Wam wspaniałego czasu radości i słońca:* Ew

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam. Dekoracje bardzo pomysłowe szczególnie gniazdka z jajeczkami. Klateczki romantyczne, urocze. Serdeczne życzenia urodzinowe dla osiemnastolatki. Pozdrawiam i życzę wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję i wzajemnie wszystkiego dobrego :)

      Usuń
  10. Olga, Wam również zdrowych, spokokojnych i radosnych świąt. Marcelinie wszystkiego najlepszego. Dla nas te święta też sa szczególne w oczekiwaniu na syna. Co do dekoracji i sprzetania to może nie będę się wypowiadał. Powiem tylko tyle że dziś o 1.30 skończyłem malować ściany :) Twoje dekoracje urocze...
    Pozdrawiam serdecznie
    Red

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Red czyli synuś będzie, no to Iza będzie mieć obstawę jak Księżniczka Rodzyneczka :)
      Mój P. też niedawno skończył malowanie i jeszcze regał do zrobienia ma przed świętami i stolik ... to tak dla pocieszenia ;)) ech Red teraz to dopiero musisz mieć siły !!
      Dziękuję za życzenia i pozdrawiam Was bardzo, bardzo serdecznie :)

      Usuń
  11. Olgo wspaniałe te Twoje inspiracje! I równie pieknych, wspanialych i rodzinnych Swiat Ci zyczę!
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne dekoracje! nie takie cukierkowe żółto-zielone jak przeważnie się widzi, ale ze smakiem.
    Pozdrawiam i Tobie i Twojej rodzinie również życzę wszystkiego dobrego na te Święta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za takimi kolorkami nie przepadam, więc znajduję sobie alternatywę w bardziej stonowanych ;)))
      Dziękuję serdecznie i wzajemnie wszystkiego dobrego !!

      Usuń
  13. Olga ! super to wyszło! :) uwielbiam takie gadżety! wykorzystam ten pomysł. nie koniecznie na wielkanoc.. ale mam fajny pomysł na sesje foto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza super i koniecznie pokaż jak wyszło !!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Sa cudnie, przepiekne! swietny pomysl, uwielbiam! buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  15. Olgo, cudne te klateczki!
    Pięknych Świat dla Was i wszystkiego najlepszego dla Marcelinki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dominiko z całego serca i Wam również wszystkiego dobrego :**

      Usuń
  16. O jaaa.... przesłodkie ozdoby <3 czuje się zainspirowana :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne ozdoby! W sumie po świętach jajka można wymienić na inne całoroczne ozdoby :) Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, można kwiatuszki albo coś innego i ozdoba całoroczna :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  18. Piękne ozdoby zakochałam się , DOkładnie w moim guście nie przesadzone, piękne w swojej prostocie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie to wykombinowałaś :)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Wesołego Alleluja!
    świetne te klateczki :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Olgo,u ciebie jak zwykle oryginalnie! Czadowe klateczki,niespotykane! Na drzewku wyglądają odlotowo.Jajeczka dodają im uroku. A te metalowe w gniazdku są zachwycające:)
    Jeszcze raz cudownych świąt,a córci życzę udanej 18-tki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza, bo ja takie nietypowe ozdoby bardzo, bardzo lubię ;)))
      Dziękuje Kochana w imieniu swoim i 18-tki też :**

      Usuń
  22. Zdrowych,wesołych świąt:)
    Przecudne te klateczki:))

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowna dekoracja-gratuluje :)Zdrowych i pogodnych świat życzę;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Życzę miłego, rodzinnego, słonecznego świątecznego czasu! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mokrego Dyngusa i nieustajacej weny życzę Ci Kochana :))))

    OdpowiedzUsuń

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Dziękuję za Twoje kilka skreślonych słów ♡

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...